OKTOBER REA! Kolla vår fantastiska September erbjudanden till och med 20/10 i vår webbutik!

Saunaparts.se / MolTech Oy Finland
Kalkkikiventie 1
04300 Tuusula

support@saunaparts.se
www.saunaparts.se
FI08210491

Allmänt

Webbutiken Saunaparts.se drivs av företaget MolTech Oy, registrerat på Kalkkikiventie 1, Tuusula, Finland med VAT-nummer FI08210491. Vi säljer varor endast på nätet och levererar till Sverige. Alla priser som visas på produkter i webbutiken presenteras i kr (SEK) och inkluderar 25% moms. När man lägger varor i kundvagnen, visas det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. I kassan kan man välja leveranssättet och det slutliga priset beror på vilket leverans(och betalnings)sätt man väljer.

Om du är ett företagskund kan du ange ditt VAT-nummer i kassan i internationellt format (liksom SE...01), så tas moms bort från priserna (handel till företag inom EU).

Beställningar

Vi rekommenderar att du kollar våra sidor och alla produktuppgifter noggrant innan du beställar. Vi försöker vårt bästa att ge tillräckligt bra produktuppgifter och information i vår webbutik. Om du är osäker, kan du kontakta vår kundtjänst. Du kan lägga varor i kundvagn och sen gå till kassan, välja leveranssätt, betalningssätt och betala ordern. Man måste också godkänna de här köpvillkorna.

En bindande beställning skapas när kunden skickar en beställning från vår webbutik. Kontrollera innehållet i beställningen noggrant innan du bekräftar beställningen, accepterar köpvillkoren och betalar. Beställningen kommer inte att behandlas och kontraktet kommer inte att bildas om betalningstransaktionen misslyckas.

Vänligen notera att installation och reparation av elektrisk utrustning kan bara utgöras av en auktoriserad elinstallatör eller elinstallationsföretag.

Bekräftelse

När vi har mottagit din beställning skickar vi dig en orderbekräftelse via e-post, som visar din beställningsinformation. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen noggrant. Om du upptäcker felet vid denna tidpunkt, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara orderbekräftelsen om du måste kontakta vår kundtjänst senare. När du kontaktar oss, kom alltid ihåg att ange ditt ordernummer i ditt meddelande.

Det är kundens ansvar att lämna korrekt och tillräcklig information om sig själv. Dessa inkluderar information som krävs för orderhantering och leverans, såsom namn, adress, e-postadress och fungerande telefonnummer. Kunden ansvarar för att den information han/hon lämnar är korrekt.

Betalningssätt

Vi använder Klarna Payments som betallösning. Med Klarna Payments kan du betala med direktbetalning (tex bank), kreditkort, delbetalning eller faktura enlig Klarnas villkor.

Genom att klicka på "Beställ" i kassan godkänner du Klarnas villkor samt de här köpvillkor.

Leveranssätt

För leveranser, använder vi Postnord. Beroendet av vilka produkter du beställer, erbjuder vi olika leveranssätt:

Postnord MyPack Collect

MyPack Collect är leveranssätt för beställningar / produkter som väger upp till 20 kg. Paketet skickas till mottagarens ombud (kan väljas på kassasidan). Med MyPack Collect kan du följa paketets väg med försändelsekoden från sändningen till dess att det är upphämtat av mottagaren hos ombudet. Vi skickar dig försändelsekoden vid orderbehandling när varan skickas från vårt lager. Mottagaren får ett meddelande via sms, mejl eller i PostNord App när paketet kan hämtas hos det ombud som mottagaren själv valt (på kassasidan). Leveranstiden är ungefär 2-5 vardagar kalkulerad från när paketet har skickats från vårt lager.

Postnord MyPack Home

MyPack Home är för paket som väger upp till 35 kilo med snabb leverans hem till mottagarens dörr. Mottagaren får en avisering via sms, mejl eller via PostNord App och väljer själv leveransdag och tidsintervall. Inom Sverige levererar vi mottagarnas paket under dagtid eller i alla större städer på kvällstid. I de fall paketet väger över 20 kilo sker leverans mot kvittenskrav till mottagarens tomtgräns/markplan. Leveranstiden är ungefär 2-5 vardagar kalkulerad från när paketet har skickats från vårt lager. Vi skickar dig försändelsekoden vid orderbehandling när varan skickas från vårt lager och koden kan användas för att följa på leveransen i Postnord App eller websidor.

PostNord Pallet / Frakt

Vissa av produkterna vi säljer är så tunga eller stora att de inte kan skickas som paket. I detta fall levereras produkterna som pallfrakt med service PostNord Pallet. Som regel distribueras sändningar dagtid mellan klockan 8 och 16 till mottagarens tomtgräns/markplan. Vi skickar dig försändelsekoden när leveransen går ut från vårt lager och den kan användas att följa på leveransen i Postnord sidorna eller app. Om mottagaren är en privatperson kommer Postnord att kontakta mottagaren för att komma överens om bästa leveranstid. Om mottagaren inte kan nås på adressen lämnas ett meddelande till denne. Omfördelning kan beställas för försändelsen mot en avgift, om försändelsen inte har returnerats till avsändaren i tid.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider varierar beroende på produkt, lagersituationen och leveranssätt. Vi lagrar en stor del av de produkter vi säljer, så om varan är omgående tillgänglig i lager siktar vi på att skicka beställningen på samma dag eller senast nästa vardagen. Leveranstiden för lagerprodukter är därför ca 2-5 arbetsdagar beroende på valt leveranssätt. Du kan alltid se lagerstatus för varje produkt på produktsidan och i varukorgen. Om produkten inte finns i lager kan du se en uppskattning av leveranstiden på produktsidan. Vi bekräftar alltid den slutliga leveranstiden till kunden när beställningen har behandlats. Vi skickar försändelsekoden via e-post så fort varorna lämnar vårt lager som kan användas att följa på leveransen i transportörens websidorna (observera att koden inte nödvändigtvis dyker upp direkt på transportörens hemsida – försök igen senare).

Om vi ​​under orderhanteringen märker att produkterna av någon anledning inte finns i lager, informerar vi alltid kunden separat och kommer överens om leveransen separat.

Eftersom transporten sköts av tredje part är våra leveranstider alltid uppskattningar och ibland kan det förekomma förseningar. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt skada orsakad av förseningar. Vi försöker informera om alla exceptionella situationer på vår hemsida. Det är även kundens ansvar att lämna korrekta och korrekta kontakt- och addressuppgifter samt att svara på våra och transportföretagets kontakter – annars finns det ingen full säkerhet om att leveransen kommer fram i tid.

Mottagandet av sändelsen

Det är kundens ansvar att kontrollera försändelsen direkt vid och efter mottagandet. För paketleveranser, kontrollera innehållet i paketet noggrant för eventuella skador och meddela oss omedelbart. Behåll alltid originalförpackningen tills reklamationen har behandlats. Vid mottagandet av frakt/pall-leveranser förutsätter vi att mottagaren visuellt kontrollerar försändelsen för alla synliga skador och antecknar en eventuell reservation i fraktsedeln om försändelsen har inga synliga skador. Om transportskadan är synlig utifrån är det i princip kundens ansvar om ingen reservation har antecknats i fraktsedeln. Efter mottagandet, öppna alla paket försiktigt och meddela vår kundtjänst omedelbart om varorna har skadats under transporten. Se även till att leveransen överensstämmer med din beställning.

Retur- och Ångerrätt

Produkter som beställs från Saunaparts.se har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Alla produkter måste returneras i samma skick som de mottagits och i sin originalförpackning. Kund alltid står för kostnaden för returfrakten samt för returrisken. Ångerrätt gäller endast privatpersoner. Som kund har du rätt att undersöka produkten/produkterna innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Ta i beaktande att hygienprodukter inte kan returneras efter att paketet öppnats. Reservdelar kan returneras bara om dom är inte monterat. Kunden kan själv betala för returfrakten eller vi kan hjälpa returnera med vår transportpartner Postnord. Returfraktkostnader som gäller:

  • Paket under 20 kg: 150,00 kr
  • Paket under 30 kg: 495,00 kr
  • Pall: 1895,00 kr
  • Andra / Specialtransport: räknas från fall till fall

Returinstruktioner

Så här kan du göra en retur:

  1. Kontakta vår kundtjänst via e-post eller kontaktformuläret inom 14 dagar av mottagandet av varor att du vill returnera. Lägga till din beställningens ordernummer och vilka produkter du vill returnera.
  2. Om det är möjligt att returnera, skickar vår kundtjänst dig en retursedel och -instruktioner via e-post
  3. Packa produkterna noggrant i sin originalförpackning, så de inte skadas under leverans. Skriv med ett brev som innehåller ditt namn och ordernumret.
  4. Lämna in paketet till ditt närmaste PostNord ombud.
  5. Spara returkvittot, detta behövs ifall det dyker upp problem under leveransen. Kunden ansvarar alltid för returen själv.
  6. Efter att vi har mottagit returen och kontrollerat att den är i rätt skick återbetalar vi pengarna (minus returfraktkostnader) i första hand genom den betalningsmetod som beställningen betalades med inom 14 dagar.

Ohämtade paket / sändelse

Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att vi fått en felaktig adress, tar vi ut samma returfraktkostnader som presenterat ovan plus 250 kr som administrativa kostnader.

Presentkort som använts för ditt inköp.