Välkommen! Vi har över 800 olika reservdelar direkt i eget lager - Lagervarorna skickas samma eller nästa arbetsdag från beställningen och leveranstid är ca 2-5 vardagar.

Leveranser

På denna sidan hittar du information om vår leveranssätt och leveranstider.

Vi levererar praktiskt till hela Sverige (inom vanlig transportskedjan). För leveranser, använder vi Postnord paket och pall -leveranssätt. Beroendet av vilka produkter du beställer, erbjuder vi olika leveranssätt som du kan välja i kassasidan (Obs! När du läggar varor i varukorgen, visas den billigaste leveranssätt eller den leveranssätt du har valt i kassasidan i varukorgen):

Postnord MyPack Collect / Hämta paket från automat eller serviceställe

MyPack Collect är leveranssätt för beställningar / produkter som väger upp till 20 kg. Paketet skickas till mottagarens ombud (kan väljas på kassasidan). Med MyPack Collect kan du följa paketets väg med försändelsekoden från sändningen till dess att det är upphämtat av mottagaren hos ombudet. Vi skickar dig försändelsekoden vid orderbehandling när varan skickas från vårt lager. Mottagaren får ett meddelande via sms, mejl eller i PostNord App när paketet kan hämtas hos det ombud som mottagaren själv valt (på kassasidan). Leveranstiden är ungefär 2-5 vardagar kalkulerad från när paketet har skickats från vårt lager.

Postnord MyPack Home / Hemleverans

MyPack Home är för paket som väger upp till 35 kilo med snabb leverans hem till mottagarens dörr. Mottagaren får en avisering via sms, mejl eller via PostNord App och väljer själv leveransdag och tidsintervall. Inom Sverige levererar vi mottagarnas paket under dagtid eller i alla större städer på kvällstid. I de fall paketet väger över 20 kilo sker leverans mot kvittenskrav till mottagarens tomtgräns/markplan. Leveranstiden är ungefär 2-5 vardagar kalkulerad från när paketet har skickats från vårt lager. Vi skickar dig försändelsekoden vid orderbehandling när varan skickas från vårt lager och koden kan användas för att följa på leveransen i Postnord App eller websidor.

PostNord Pallet / Frakt

Vissa av produkterna vi säljer är så tunga eller stora att de inte kan skickas som paket. I detta fall levereras produkterna som pallfrakt med service PostNord Pallet. Som regel distribueras sändningar dagtid mellan klockan 8 och 16 till mottagarens tomtgräns/markplan. Vi skickar dig försändelsekoden när leveransen går ut från vårt lager och den kan användas att följa på leveransen i Postnord sidorna eller app. Om mottagaren är en privatperson kommer Postnord att kontakta mottagaren för att komma överens om bästa leveranstid. Om mottagaren inte kan nås på adressen lämnas ett meddelande till denne. Omfördelning kan beställas för försändelsen mot en avgift, om försändelsen inte har returnerats till avsändaren i tid.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider varierar beroende på produkt, lagersituationen och leveranssätt. Vi lagrar en stor del av de produkter vi säljer, så om varan är omgående tillgänglig i lager siktar vi på att skicka beställningen på samma dag eller senast nästa vardagen. Leveranstiden för lagerprodukter är därför ca 2-5 arbetsdagar beroende på valt leveranssätt. Du kan alltid se lagerstatus för varje produkt på produktsidan och i varukorgen. Om produkten inte finns i lager kan du se en uppskattning av leveranstiden på produktsidan. Vi bekräftar alltid den slutliga leveranstiden till kunden när beställningen har behandlats. Vi skickar försändelsekoden via e-post så fort varorna lämnar vårt lager som kan användas att följa på leveransen i transportörens websidorna (observera att koden inte nödvändigtvis dyker upp direkt på transportörens hemsida – försök igen senare).

Om vi ​​under orderhanteringen märker att produkterna av någon anledning inte finns i lager, informerar vi alltid kunden separat och kommer överens om leveransen separat.

Eftersom transporten sköts av tredje part är våra leveranstider alltid uppskattningar och ibland kan det förekomma förseningar. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt skada orsakad av förseningar. Vi försöker informera om alla exceptionella situationer på vår hemsida. Det är även kundens ansvar att lämna korrekta och korrekta kontakt- och addressuppgifter samt att svara på våra och transportföretagets kontakter – annars finns det ingen full säkerhet om att leveransen kommer fram i tid.

Presentkort som använts för ditt inköp.