SEPTEMBER REA! Kolla vår fantastiska September erbjudanden till och med 23/09 i vår webbutik!

Returer och Ångerrätt

Produkter som beställs från Saunaparts.se har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Alla produkter måste returneras i samma skick som de mottagits och i sin originalförpackning. Kund alltid står för kostnaden för returfrakten samt för returrisken. Ångerrätt gäller endast privatpersoner. Som kund har du rätt att undersöka produkten/produkterna innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Ta i beaktande att hygienprodukter inte kan returneras efter att paketet öppnats. Reservdelar kan returneras bara om dom är inte monterat. Kunden kan själv betala för returfrakten eller vi kan hjälpa returnera med vår transportpartner Postnord. Returfraktkostnader som gäller:

  • Paket under 20 kg: 150,00 kr
  • Paket under 30 kg: 495,00 kr
  • Pall: 1895,00 kr
  • Andra / Specialtransport: räknas från fall till fall

Returinstruktioner

Så här kan du göra en retur:

  1. Kontakta vår kundtjänst via e-post eller kontaktformuläret inom 14 dagar av mottagandet av varor att du vill returnera. Lägga till din beställningens ordernummer och vilka produkter du vill returnera.
  2. Om det är möjligt att returnera, skickar vår kundtjänst dig en retursedel och -instruktioner via e-post
  3. Packa produkterna noggrant i sin originalförpackning, så de inte skadas under leverans. Obs! Kunden är ansvarig att varorna har packats tillräckligt bra så dom håller under transporten! Skriv med ett meddelandet som innehåller ditt namn och ordernumret eller du kan använde den följesedel som vi har skickat dig.
  4. Lämna in paketet till ditt närmaste PostNord ombud, du kan också lämna paketreturer i Postnord's paketboxar.
  5. Spara returkvittot, detta behövs ifall det dyker upp problem under returleveransen. Kunden ansvarar alltid för returen själv.
  6. Efter att vi har mottagit returen och kontrollerat att den är i rätt skick återbetalar vi pengarna i första hand genom den betalningsmetod som beställningen betalades med inom 14 dagar. Vi återbetalar bara priset av returnerad produkterna (minus returfraktkostnader), inte leverans- eller returfraktkostnader.
  7. Om du har betalat med Klarna, kan du kontakta deras kundservice för att sätta fakturan i pausläge (kan också göras via Klarna Appen) innan vi har fått returen och debiterad summan

Ohämtade paket / sändelse

Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att vi fått en felaktig adress, tar vi ut samma returfraktkostnader som presenterat ovan plus 250 kr som administrativa kostnader.

Presentkort som använts för ditt inköp.